fredag 5. mai 2017

Pollen, pedagogikk og pustepauser

Pauser, altså. De er gull verdt når man jobber frenetisk mot en eksamen. Hodet trenger rett og slett avkobling, for det er grenser for hvor lenge man kan konsentrere seg av gangen før hjernen sier stopp. Enten det er ti minutter med en kaffekopp i sola på terrassen, en liten rusletur i nabolaget eller en lekestund med minstemann og hans ørtenhundreogfemti biler - pauser må man ha!


Derav dette innlegget, som tvang seg fram etter en overdose med Deweys reformpedagogikk. I går kveld satt jeg også og pådro meg minst tjue nye grå hår over Vygotskys sosiokulturelle læringsteorier, men til slutt gikk det et lys opp! Det var rene halleluja-stemningen på hjemmekontoret, hihi. I dag er det fem dager til passeringsprøven, og jeg må lese store deler av helga også, men akkurat nå er det sol, det er fredag, og det er plent umulig å ikke la seg smitte av gleden over våren som endelig er her! Selv om bjørkepollenet plager livet av meg til tider (har jeg kontorvinduet lukket, blir det for varmt, og åpner jeg det, blir jeg halvveis kvalt). Det skal neimen ikke være lett. Den store trøsten må jo være at om fem dager er jeg .... trommevirvel ... FERDIG! Og i kveld skal vi grille og kose oss på terrassen. Kanskje med litt rosévin. Riktig god helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar