søndag 18. juni 2017

En smak av sommer

Når du bruker en halv evighet på å blåse opp det nesten ubrukte plaskebassenget som ble kjøpt inn for et par år siden, og så bruker enda lengre tid på å fylle det med vann fra hageslangen, samt bære cirka fjorten bøtter varmtvann, så det blir noenlunde levelig badetemperatur oppi der?

Da vet du at det er sommer, om så bare for en dag eller to!




Denne herlige seansen fant sted hjemme hos ei god venninne denne helga, der jeg og ungene hadde innlosjert oss mens mannen min var hjemme og malte videre på huset. Været har vært mildt sagt lite malevennlig i det siste, men denne helga var det betraktelig bedre. En god byttehandel synes nå jeg, da - jeg fikk venninnetid og masse kos (og jobb) med barna, og han fikk malerjobb og huset for seg selv (ingen barn som våkner klokka seks på en søndag)! Og dessuten ble jeg traktert på beste vis, der jeg satt i den nye verandakroken hennes og sugde til meg sol og sommer og synet av badeglade barn, med en nydelig rosévin som fikk skuldrene til å senke seg minst tre hakk. Forkjølelse kombinert med innlevering av bok og teknisk krøll tok nesten knekken på meg denne uka, men jeg kom i mål. Dog var det ikke før i går ettermiddag jeg pustet ordentlig ut, og det gjorde jammen godt!

 
Men alt til sin tid - oppholdet vårt har vært en real vitamininnsprøytning, men det var veldig deilig å komme hjem til malermesteren også, og synke inn i de vanlige rutinene igjen. Ikke minst forberede oss til den siste skoleuka, til bursdagsfeiring for 2 av våre 3 barn og til slutt - den O´store sommerferien. Når den er i gang, kan det nok hende at mor i huset bader, hun også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar