søndag 1. oktober 2017

Høstferie og helg på hytta

Nå har vi akkurat kommet hjem fra en helg på hytta i Skjeberg, som har inneholdt både fint og sommerlig vær og skikkelig høstregn. Men jeg liker sånt vær iblant! Og nå som vi er over i oktober, er det jo heller ingen overraskelse. Det er bare å finne fram luer, vanter og reflekser, for som Ned Stark pleide å si: Winter is coming.

Men først fikk vi et kanskje siste drag av sommer på hytta denne lørdagen:





I dag dominerte regnet, så vi reiste en tur til Inspiria Science Center i Sarpsborg, der ungene koste seg glugg ihjel! Det var så moro å se at lillebror også hadde glede av alle aktivitetene og av film på Planetariet, dessuten var det faktisk Lego-festival der! Timene fløy fram til middag, og deretter var det bare å pakke sammen og kjøre hjem til mannen min, som har hatt huset for seg selv i helga og gjort siste innsats med maling av huset og diverse små og store prosjekter som bare har blitt skjøvet på hele tiden - dere kjenner kanskje til det? Vel, nå er huset klart for vinteren, gjerdet mot naboen har blitt fiksa og hagen har fått seg et sårt tiltrengt løft. Det er alltid så godt å få sånt gjort!

Noen bilder fra besøket vårt på Inspiria:






Høstferien er altså i gang, og selv om det bare er skolebarna som har fri hele uka, smitter den litt over på oss andre, også. På tirsdag skal barna på høstferie på gården til farmor og farfar, og dagen etter reiser mannen min og jeg på kjærestetur til Tallinn! Det blir et spennende avbrekk før neste "etappe" av høsten setter i gang, med feiring av storebrors 13-årsdag, Halloween, novembermørke og førjulsrace. Og så tetter det seg til med studiene, i tillegg til min vanlige dag/kvelds/av-og-til nattjobb. Hehe, høsten kommer i hvert fall til å rase av gårde.

Nå kjenner jeg virkelig at jeg har vært alenemor til tre hele helga, så her skal kvelden tilbringes med beina høyt og noe bra på TV. Riktig god søndagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar